ІКонцепція національно-патріотичного виховання молоді - основний документ у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання учнів.

Ліцей – осередок, в якому формується національна свідомість і загальнолюдська культура.

Кожен вчитель намагається створити доброзичливу атмосферу, враховуючи інтереси і прагнення учнів, їх потенціалу. Так вихованці закладу є переможцями у турнірах, районних олімпіад з фізики та хімії, конкурсах щодо написання творчих робіт, спортивних змаганнях. Гордістю закладу освіти є його випускники: Паша Маргарита - Віце - міс Харкова 2011 року, Слинько Олександр - у 2012 році представлений до нагородження нагрудним знаком «Гордість і надія України».

Одне з пріоритетних напрямків у системі роботи з національно-патріотичного виховання у ліцеї є формування шанобливого ставлення до державних символів України, почуття гордості, розуміння основних ідей патріотизму. Україна, як суверенна держава, відповідно до ст. 20 Конституції України, має власні державні символи: Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн.

У законі України «Про загальну середню освіту», Національній доктрині розвитку освіти, Концепції громадського виховання учнівської молоді в умовах розбудови української державності, Концепції національно-патріотичного виховання молоді визначені основні завдання громадянсько-патріотичного виховання, які мають важливе місце в організації як виховної, так і навчальної роботи. Здійснюється національно - патріотичне виховання в ліцеї за такими напрямками: героїко - патріотичний, військово - патріотичний, громадянсько – патріотичний, історико – патріотичний, еколого – патріотичний, духовно-патріотичний.

Формування системи національно-патріотичного виховання в закладі освіти починається з першого класу, де учнів знайомлять з національною символікою України, яка розміщена в загальнодоступному місці - у фойє ліцею. Поруч з цим у класних кімнатах є куточки державної та національної символіки. Це дає можливість кожному усвідомити себе частиною нації, сформувати почуття національної гідності.

В основній та старшій ланці продовжується робота з національно-патріотичного виховання з вивчення Конституції України, історії символів нашої держави, козацтва, гетьманщини, знайомство з етнічними символами України. Українські вечорниці, посвята у козаки, виховні заходи «Я єсть народ…», «Революція на граніті», проведення свят державної та національної символіки - це ті основні форми та методи роботи, які потрібні для духовно - патріотичного виховання здобувачів освіти.

Конкурси на кращий оберіг та листівку для воїна, огляд строю та патріотичної пісні, на краще виконання Гімну України, проведення військово - спортивних змагань «Нумо, козачата!», військово - патріотичну гру «Джура» є пріоритетним для військово - патріотичного виховання; виставки вишиванок з різних регіонів України, представлення матеріалів з національно - патріотичного виховання у бібліотеці. Усі заходи спрямовані на реалізацію напрямків роботи розпочинаються з підняття Прапору України та виконання державного Гімну .

Важливу роль у вивченні історії символів держави відіграє краєзнавчо - пошукова робота. У ході цієї роботи було розпочато проекти «Мої родичі - учасники Другої Світової війни та АТО», «Особистості Слобожанщини», «Козацький фольклор», «Обрядові свята українців», «Моя класна кімната - наша українська світлиця», «Історія створення Гімну, Гербу та Прапору України». Робота над ними дає можливість на конкретних фактах довести, що символи України народжені в боротьбі за незалежність, дозволяють виховувати повагу до символів нашої держави.

Виховання любові та пошани до державної символіки, ритуалів суверенної України посідає одне із важних пріоритетів у системі виховання учнів ліцею. Державна символіка сприяє вихованню почуття громадянства, формуванню соціально - політичної компетентності особистості в сучасному суспільстві, насамперед, політичної, правової освіченості, формуванню національної свідомості, поваги до рідної землі, народу, до своєї Батьківщини – України.

Кiлькiсть переглядiв: 483