• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Національно-патріотичне виховання

ЗАКОНИ УКРАЇНИ

УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА

ПОСТАНОВИ, РОЗПОРЯДЖЕННЯ,ДОРУЧЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

НАКАЗИ МОНУ

ЛИСТИ МОНУ

РЕГІОНАЛЬНІ ДОКУМЕНТИ

Про затвердження регіональноїПрограми військово-патріотичноговиховання молоді та участі населенняу заходах оборонної роботина 2015 – 2017 роки

Про затвердження Комплексної програми розвитку освіти м. Харкова на 2011-2015 роки

Окремі завдання і напрями національно-патріотичного виховання на 2016/2017 навчальний рік

Як визначено в Методичних рекомендаціях з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році, наданих у листі Інституту модернізації змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828, питання національно-патріотичного виховання підростаючого покоління набуває особливої ваги.

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому.

Основним документом щодо національно-патріотичного виховання є Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена Указом Президента України від 13.10.2015 №580/2015.

Відповідно до положень Стратегії, основними складовими національно-патріотичного виховання є:

· громадянсько-патріотичне виховання

· військово-патріотичне виховання

· духовно-моральне виховання.

Завдання навчальних закладів— так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності.

Мета заходів у сфері національно-патріотичного виховання у навчальних закладах— сприяти набуттю дітьми та молоддю досвіду патріотичних дій, вихованню в дусі патріотичного обов'язку.

Заходинаціонально-патріотичного виховання

Задля виконання завдань національно-патріотичного виховання Інститут модернізації змісту освіти рекомендує розвивати у навчальних закладахмережу історичних клубів, аби учні мали можливість глибше ознайомитися з історією рідного краю та держави. Приміром, представляючи маловідомі факти минулого українського народу, можна використовувати проекти Українського інституту національної пам’яті.

Героїчні й водночас драматичні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів. На часі— використання всіх можливостей музейної педагогіки у музейних залах, світлицях.

Варто зауважувати також на волонтерській діяльності педагогів, учнів, батьків як такій, що сприяє встановленню соціальних зв’язків, набуттю дітьми шанобливого й відповідального ставлення, формуванню соціально значущої ініціативності, прагнення пожертвувати в ім’я України вільним часом, здійснити альтруїстичний вчинок.

Важливим чинником національно-патріотичного виховання є феномен Майдану— промовистого свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, обстоювання загальнонаціональних інтересіввідмовою від особистого заради досягнення спільної мети.

20 лютого, у День Героїв Небесної Сотні, рекомендовано вшанувати подвиг Героїв Небесної Сотні, провівши в усіх навчальних закладах:

· єдиний урок

· загальношкільну лінійку

· позакласні виховні заходи.

Зміст виховних заходів має позиціонувати Майдан як форму небаченого дотепер у світовій історії мирного колективного протесту українців у відповідь на порушення базових прав людини і громадянина з боку недемократичного політичного режиму в країні.

Особливою формою роботи має стати створення та популяризація діяльності регіональних Центрів військово-патріотичного виховання дітей та молоді.

Головними завданнями Центрів є:

· фізична і професійна підготовка дітей та учнівської молоді до служби в Збройних Силах України

· патріотичне виховання на традиціях українського козацтва

· пропаганда здорового способу життя

· волонтерська та пошукова робота

· проведення масових заходів, спрямованих на підвищення рівня знань молоді про стандарти НАТО та престижності проходження військової служби за контрактом у Збройних Силах України.

З огляду на те що у 2017 році відзначатимуть 100-річчя початку подій Української революції 1917-1921 років, задля збереження пам’яті про цю історичну подію, вшанування пам’яті її учасників рекомендовано провести:

· практичні конференції, семінари, круглі столи, тематичні уроки, лекції, бесіди, присвячені подіям та постатям Української революції 1917-1921 років

· експозиції та виставки архівних документів, речових пам’яток і фотоматеріалівзадля донесення інформації про події Української революції 1917-1921 років, підвищення інтересу до історії України у молоді

· «тижні історії» з відвідуванням учнями сучасної експозиції Музею Української революції 1917-1921 років Національного музею історії України.

Форми національно-патріотичного виховання

Форми, методи та прийоми роботи з національно-патріотичного виховання доречно обирати з огляду на вікові особливості учнів, уподобання й інтереси, традиції навчальних закладів і місцевих громад, можливості навчального закладу тощо.

З-поміжпопулярних форм національно-патріотичного вихованнявиокремлено такі, як:

· інтерактивна патріотична зарядка

· творчий проект «Алфавіт мого міста»

· тематичний (національно-патріотичний) клуб вихідного дня

· майстер-клас із виготовлення арт-листівок для українських воїнів

· колективна гра зі створення панно «Україна— моя країна!»

· авторський стріт-арт на асфальті крейдою (малюнок і назва)

· гра-репортаж «Видатні імена сучасної України»

· звіт-мандрівка «Сюжетні замальовки рідного краю»

· патріотичний флеш-моб

· презентація ролику (мультфільму) на патріотичну тематику, виготовленого дітьми

· зустрічі з цікавими земляками-патріотами

· акція-пересувна виставка «Маємо знати свої права»

· реконструкція історичних подій

· виготовлення плакатів чи постерів (вітальних, узагальнюючих, символічних)

· портфоліо родинних реліквій і чи традицій

· написання книги пам’яті (родини, школи, району, міста)

· станційні ігри (квест «Знайди Декларацію— врятуй незалежність»)

· створення інфографіки (шевронів, подій)

· «живий музей»

· реальні або віртуальні подорожі (історичними музеями України чи місцями історичних подій)

· конкурси есе, біографічних розвідок

· тренінги (міні-, презентаційні, інформаційно-просвітницькі)

· флеш-моби (візуалізація державних чи національних символів, контурів кордонів України)

· лото «Меморі» (створення карток на запам’ятовування дат, назв місць, діячів та їхніх висловлювань, пов’язаних із здобуттям Україною незалежності, Днем Конституції та програвання)

· кастинг і розучування патріотичних пісень.

Задля популяризації перспективного педагогічного досвіду створено Банк досвіду виховної роботи.

Джерело:http://www.pedrada.com.ua/article/185-okrem-zavdannya-napryami-natsonalno-patrotichnogo-vihovannya-na-20162017-navchalniy-rk
Кiлькiсть переглядiв: 28

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.